torsdag 4. mars 2010

Lappeteppe --> Putetrekk

Da jeg gikk gravid startet jeg på dette lappeteppet til vår kommenda baby. Vi visste ikke hvilket kjønn babyen hadde, men ut fra fargene kan du vel tenke deg hvilket kjønn jeg trodde det ble. Jeg har nemlig to søstre og de har fått hver sin datter, så at det skulle bli en til jente i den jenterike familien var nærliggende å tro. Men der tok vi heldigvis feil ;) For ut kom fantastiske lille Karl Martin <3 Hele familiens lille Prins!

Selv om jeg liker farger og kler Karl i både rødt og orange, synes jeg rosa blir litt drøyt for en liten guttebaby. Og da de flese av mine venner også har fått guttebabyer i det sist, ble aldri lappeteppet ferdig. Jeg synes det var litt ille at alle lappene som jeg hadde sydd sammen til en stor firkant ikke skulle komme til nytte, så derfor bestemete jeg meg for å lage et stort putetrekk. Så slik ble alså lappeteppet til ei pute ;)

Som dere ser på bildet har jeg ikke kommet lenger med lampeskjerm prosjektet. Tar gjerne imot tips hvis noen har gode råd til hva man kan gjøre med skjermen. Vil egentlig ha den helt hvit... Men tar imot gode forslag og ideer! ;)

3 kommentarer:

  1. Så fint at du fikk bruk for lappeteppet likevel. Puten ble jo kjempefin!

    Ang. lampeskjermen, kan du ta av det eksisterende stoffet og bare trekke den om? Dersom du vil ha den helt hvit, hva med Lenda stoff fra Ikea?

    Hilsen Sølvi

    SvarSlett
  2. Ka me den:

    http://www.pickles.no/jss-en-hekla-lampeskjerm/

    syns den va fin e.

    SvarSlett
  3. For en flott pute Lahra! Du er kjempeflink til å kombinere mønster og farger- som jo er en liten kunst i seg selv:)

    Ha en nydelig kveld og helg!

    SvarSlett