onsdag 11. november 2009

Trondheim-skatter

Det fine med å vandre i de koselige Trondheimsgatene på Møllenberg og Bakklandet er alle de fine små butikkene og kafeene som ligger her. Har man ikke tid til å gå inn (eller mulighet med barnevogn) kommer man langt med vindus-shopping. Det er ingen tvil om at butikkeierne har gjort sin iver for å lokke kundene inn for vinduspynten frister virkelig. Skulle gjerne vist bilder, men kameraet ble dessverre glemt - tabbe!!


Men jeg fikk med meg noen skatter hjem som jeg har bilde av;





På Møllenberg ligger det en fin Fretex. Den er riktignok ikke så liten, men suget var desto større da jeg faktisk ble sugd inn i butikken. Hadde egentlig bestemt meg for å gå forbi siden jeg og min venninne var på trilletur med hver vår vogn, men jeg greide ikke motstå fristelsen..
Og jeg fant, jeg fant. Min venninne var imponert over at jeg så målretter løp inn i butikken, var der i maks fem minutter og faktisk kom ut med en pose! Og hvilke skatter jeg fant!!!
Jeg fant TO små hvite vaser som jeg samler på OG ett stort fint lilla emaljefat. Det var noen riper i fatet, men jeg tenker det blir årets adventslys-fat. Happy happy! Man trenger ikke lang tid, når man vet hva man leter etter - og den som leter den finner!

2 kommentarer:

  1. Så lurt med lys på emaljefatet! Æ har jo mange ligganes i skapet fra bestemor. Ho hadde dem utstilt oppå gardinbrettet vettu, men æ har liksom ikkje samme sansen for verken gardinbrett eller utstilling. Men som lysfat va det en knall ide. Det skal æ pønske på. Fin duk forresten. Æ ser den æ ser den.

    SvarSlett
  2. Har også sånne små vaser som jeg har funnet på loppis. Det er mye i denne serien og jeg har startet å samle:) så nå har jeg jammen meg en super fin 6kantet skål i dette designet og en liten mugge og 3 små skåler:)

    Lekkre skatter altså:):)

    SvarSlett