onsdag 7. oktober 2009

Lampemakeover


Slik så lampen ut da jeg tok den med meg hjem fra loppis.

Nå ser den foreløpig ut slik;

Jeg har sprayet lampefoten hvit (selvfølgelig! - det meste jeg har sprayet i det siste har blitt hvitt!). Skjermen har jeg ennå ikke gjort noe annet med enn å fjerne den brune tøyremsen som var limt GODT fast! Nå er jeg veldig usikker på hva jeg skal gjøre med skjermen.. Skal jeg male/spraye den hvit eller kanskje en annen farge? Skal jeg lage en ny skjerm med ett nytt stoff? Hvilken farge da i såfall? Det er mange spørsmål.. Vil jo at den skal bli perfekt!!

Denne lampen så jeg i Bonytt og ble litt inspirert med tanke på min lampe;

Liker at den er helt hvit. Den blir så ren og "tidløs" og passer inn over alt. Men jeg begynner faktisk å bli littepittelitt lei alt det hvite.. Er jo veldig glad i farger da. Hmm.. Vanskelig dette. Jeg tar veldig gjerne imot tips og ideer. Har noen prøvd å spraye eller male en lampeskjerm? Er så redd for at det skal begynne å lukte og avgi gasser? (har jo en liten baby i huset) av en malt lampeskjerm når den blir varm av lyspæra. Vet ikke om dette kan skje? Har noen erfaring med dette?

Jeg får spekulere litt videre... MEN jeg er jo veldig utolmodig og vil jo helst ha lampen ferdig så fort som mulig!! Hihi..

2 kommentarer:

  1. Hei! Så koselig blogg du har:) Moro med lampamakeover. Jeg har dessverre ingen erfaring med maling/spraying av lampeskjermer og evt. lukter. Men jeg tipper det er mange her i bloggland som vet svaret på det. Spraying er jo bloggssport nr 1! Jeg likte den hvite utgaven du viser. Kan jo være kjekt med hvitt også oppi alle fargene:)

    Maya

    SvarSlett
  2. Heia Anette!
    Du e så flink, æ bi heilt imponert over den hær koselige bloggen din. Du kan jo prøv deccopage på den lampeskjermen, det finnes jo så mange fine servietta. Æ har sjøl fiksa ei lampe med decopage, men da på lampefoten.
    Kos å klæm!
    Trine Lise

    SvarSlett