onsdag 21. juli 2010

Tove Janssons fantastiske verden

Jeg er helt forelsket i Tove Janssons eventyrlige verden.
Det startet med at jeg kjøpte boken "Hvem kan trøste Knøttet?" for noen år siden.
Har du ikke denne boken kan jeg anbefale den på det sterkeste.
Ikke bare er historien gripende, men bildene er også helt fantastiske:
Her ser du et utdrag av de flotte tegningene.
Hele historien er håndskrevet.

Hjemmet vårt har etterhvert blitt besmykket med Tove Janssons figurer.
 
Brett i tallerkenhyllen.
Lillegutt har fått egen spisebrikke - limt fast på hans plass. 

Noen Mummikopper har det også blitt. 
Fine både til store og små.
Lillegutt er den heldige eier av klær med Tove Janssons flotte tegninger.
Disse to bodyene er de nyeste. Den med alle figurene er tatt fra "Hvem kan trøste Knøttet?" - jeg bare måpte da jeg så den i butikken - Skulle gjerne hatt den i voksenstørrelse ;)

Heldigvis begynner Lille Karl å få interessen for disse fine figurene, så kanskje om noen år går ferieturen til nettopp Mummiverdenen i Findland?! Mamma håper i alle fall på det - hihi..

1 kommentar:

  1. Så herlig! Vi har også en haug med mummikopper og 'Hvem skal trøste Knøttet' er både spennende, skummel, fin og ja, alt slik du beskriver det:)

    SvarSlett