søndag 27. desember 2009

Julehilsen

Her kommer en liten romjulshilsen fra meg.
Før jul gikk dagene så utrolig fort med en liten gutt (på armen) og alt annet som skulle klargjøres ble blogging helt nedprioritert.
 Nå i disse juledagene har jeg fått roen over meg og storkoser meg. Dette er, som jeg har fortalt tidligere, den første julen vi feirer i eget hjem. Julaften ble feiret med 8 stk rundt bordet og det var skikklig trivelig. God stemning hele dagen og langt utover kvelden. Ja, det ble faktisk langt på natt før vi gikk i seng - hyggelig!


Nå nyter jeg og guttene mine dagene med julepyntet leilighet, alt-for-god mat og masse familiekos. Ute er det skikkelig kalt for tiden, men en daglig tur ut må man ha. Lyset er så fint på denne tiden - mens vi venter på at solen skal komme tilbake. Glemte å ta med meg kameraet ut, men fint å ta bilde ut av stuevinduet også! 


I disse late sofadager med masse pynt og lys rundt i hele leiligheten ser jeg at loppis- og bruktfunnene mine virkelig kommer til sin rett. Måtte ta noen bilder å vise dere:

Emaljefatet jeg fant i Tr.heim passet perfekt til adventslysene. I sommer kjøpte jeg den seksarmede gulvstaken på bruktbutikk. Den har selvfølgelig fått noen strøk hvitmaling og skaper god stemning i en krok i stua.


De hvite vasene passer veldig fint som lysestaker og jeg synes de er så flotte når de står flere sammen. De hvite skålene passer også perfekt til. Ikke minst med godis oppi ;). Den syvarmede lysestaken i vinduet skaper gode juleminner hos meg, da mamma har en helt lik som tas frem hver jul. Måtte ta med ett bilde av hyllen over sofaen, der julebambiene har fått plass, og et bilde av det fine juletreet vårt måtte også få være med. Som dere kanskje skjønner - jeg koooser meg!

6 kommentarer:

  1. Hei Lahra!
    Takk for koselig romjulshilsen!
    Så flott utsikt dere har! Mange fine julebilder viser du også. Husker godt ei venninne av meg hadde den flerarmede gulvlysestaken i sort. den ble så fin hvit og så bruker du så lekre farver på lysene, akkurat slik jeg liker!
    Så fantastisk mange flott opalglass-vaser/lysestaker du har! Og fine bokstaver!
    ønsker deg glade romjulsdager, Lahra!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  2. Skjønne bilder du viser! Gir en vanvittig go`stemning med levende lys! Vakkert:)
    Snoket rundt på bloggen din og koste meg masse her!
    Så på et innlegg her, "alenemamma" tror jeg det het. For noen stoffer!! Det gav meg også hjertebank for å si det sånn! Helt nydelige farger:)

    Tusen takk for superkoselige ord på bloggen min!! Blir hoppende glad skal du vite!

    Klem Ida Susanne

    SvarSlett
  3. Godt Nytt År!!!
    Hjertelig tusen takk for reflekshjertet som dumpet ned i postkassen min før jul!! =) =) Det ble jeg veldig glad for!!! =) Hvis du vil delta på våres votte-giveaway så er du hjertelig velkommen!! Klem fra M

    SvarSlett
  4. Godt Nytt År!

    Så nydelig utsikt du har! Og så flott du har pyntet! Skikkelig stemningsfullt og vakkert! :)

    SvarSlett
  5. Hei søte Lahra!

    Nå har jeg sittet lenge og kost meg med bloggen din. Har jo vært her før, men nå har blogging blitt veldig nedprioritert i det siste, så jeg hadde mange godbiter å kose meg med. Og vet du hva, jeg kjenner igjen den utsikten fra vinduet dit veldig godt! Til og med husene nedenfor...hm, lurer på om jeg har bodd omtrent på samme sted de to årene jeg bodde i Bodø. Mulig jeg tar grundig feil, altså!

    Håper du koser deg med den lille gutten din, det er fantastisk med de små, søte babyene våre, ikke sant?;)

    Klem fra Marthe

    SvarSlett
  6. Hei!

    Tusen takk for fine gratulasjoner på bursdagen min:)

    Håper du fortsette å NYTE dagene :)

    Klem fra Ida

    SvarSlett